Tämä palsta, voi voi???

Olen viime aikoina huomannut kuinka palstan sisältö on muuttunut. Nyt tuntuu siltä että täällä on vain herjaajia ja muita pilkkaajia, ei yhtään tai hyvin harva uskova kirjoittaja. Uskovat eivät siis kirjoita palstalla. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.

Ottakaa hyvät ihmiset huomioon tämä kun tätä palstaa luette. Täällä ei ole enää juuri yhtään asiallista ketjua ja keskustelua mistään aiheeesta. Ei mitään rakentavaa ja rohkaisevaa tekstiä kirjoittavaa henkilöä. Muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.

Huomaa että ei tarvitse olla uskossa voidakseen kirjottaa asiallisesti. Mutta monelle uskosta osattomalle se näyttää olevan vaikeaa tai mahdotonta. Puhuisitko sinä ihmiselle kasvoista kasvoihin samalla tavalla kuin sinä kirjoitat tälle palstalle? Tottahan sinä osaat keskustella asiallisesti uskosta vaikka et itse uskoisikaan! Ajattele että tekstejäsi lukee joku ihminen ja saa niistä vaikutteita. Hän tulee joko rohkaistuksi ja iloiseksi tai masennetuksi ja jopa maahan lyödyksi. Voit siis vaikuttaa osaltasi jonkun lukijan hyvinvointiin tai pahoinvointiin. Älä siis loukkaa ihmisiä tahallisesti äläkä pyri vahingoittamaan ketään kirjoituksillasi.

Täällä tulisi keskustella helluntailaisuudesta ja helluntailaisuuteen liittyvistä asioista. Mutta koska palstan kirjoittajat ovat pääasiallisesti uskosta osattomia pilkkaajia jotka eivät ymmärrä hengellisistä asioista enempää kuin sika avaruudesta, uskovat väistyvät pois.

Olen monesti etsinyt ketjua johon voisi osallistua. Mutta .... Ei löydy enää ketjua johon voisi kommenttinsa kirjoittaa. Jos kirjoitan, heti joku käy rinnuksiin kiinni erinäisten syytösten ja vaatimusten kanssa. Vaaditaan selittämään vaatijan rakentamia olkinukkeoppeja. Ja yritetään saada toinen sanoista kiinni. Eihän se ole asiallisen keskustelun tavoite. Jos joku toinen tahtoo asiallista keskustelua jostakin palstan aihepiiriin kuuluvista asioista ja kirjoittaa hyviä asiallisia rohkaisevia ja virvoittavia sekä opettavia kommentteja niin myös hänen kimppuunsa käydään kiivaasti ja vääristellään ja kääristellään asiallisen kirjoittajan tekstejä. Tällaista nämä "keskustelut" ovat nykyään.

Ihmettelen miksi ylläpito salliin tällaista. Miksi ei panna joku asiallinen ihminen valvomaan tätä palstaa ja puututa asiattomuuksiin. Moni hyvä kirjoittaja on poistunut ja palsta jää pilkkaajien käsiin. Silloin asiallisia palstan aihepiiriin kuuluvia keskusteluja ei voida käydä. Ei tämä palsta ole tarkoitettu helluntailaisuuden ja uskovien pilkkaamista ja häpäisyä varten. Eihän???

Jos sinulla on helluntailaisuudesta ja uskovista helluntailaisista kovin negatiivinen kuva, sinä voit kirjoittaa niistä asioista myös asiallisesti. Sinä osaat sen taidon jos tahdot ja pyrit hyvään kaikesta huolimatta.

60

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • risteysdemoni
      • risteysdemoni

        1. Joh. 2:19

        Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.

        ------------------------

        2. Piet. 2:19-22

        19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.

        20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.

        21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.

        22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".

        ---------------------------

        Ensimmäinen kirje korinttilaisille 15:12-33

        12. Mutta jos Kristuksesta saarnataan, että hän on noussut kuolleista, kuinka muutamat teistä saattavat sanoa, ettei kuolleitten ylösnousemusta ole?

        13. Vaan jos ei ole kuolleitten ylösnousemusta, ei Kristuskaan ole noussut.

        14. Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne;

        15. ja silloin meidät myös havaitaan vääriksi Jumalan todistajiksi, koska olemme todistaneet Jumalaa vastaan, että hän on herättänyt Kristuksen, jota hän ei ole herättänyt, jos kerran kuolleita ei herätetä.

        16. Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty.

        17. Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.

        18. Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut.

        19. Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.

        20. Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.

        21. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.

        22. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,

        23. mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;

        24. sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

        25. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".

        26. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.

        27. Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.

        28. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

        29. Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

        30. Ja miksi mekään antaudumme joka hetki vaaraan?

        31. Joka päivä minä olen kuoleman kidassa, niin totta kuin te, veljet, olette minun kerskaukseni Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        32. Jos minä ihmisten tavoin olen taistellut petojen kanssa Efesossa, mitä hyötyä minulle siitä on? Jos kuolleet eivät heräjä, niin: "syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme".

        33. Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee."


      • risteysdemoni

      • risteysdemoni

      • risteysdemoni

        Matt. 12:43-45

        43 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.

        44 Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.

        45 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset päivät tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."


    • tämä.jaikali.voi.voi

      Jokaisella on vapaus ihan itse valita seuransa, ja jos seura ei kelpaa, niin kannattaa hakeutua muualle.

      Tämä koskee myös sinua Jaikali.

      On siis ihan turhaa vinkua väärästä seurasta ja silti itse pysyä siinä seurassa.

      Olet niin oman egosi täyttämä, että luulet selvästi niin, että tämän foorumin ja sen kirjoittajien tehtävänä on palvella sinua ja sinun mielymyksiäsi.

      Herää jo Jaikali, noin ei ole, vaikka sinä paisuneisuudessasi niin näköjään luuletkin.

      • Lsojentajako

        Sanoistasi sinut tunnistetaan LS ojentajaksi. Oletko LS?


    • narsistinelkeet

      Jaikalii ahistaa kun ei pääse missään esille eikös joo?

      • sitäseon

        Sitä se juuri on, Jaikalin pitäis päästä tunkion kukoksi jollain keinolla.

        Hän kun pitää, ylpeydessään ja paisuneisuudessaan, itseään suurena opettajana.

        Ja kovasti ahistaa, kun joku arvostelee hänen vääriä oppejaan, eikä hän pääse niitä vapaasti levittämään.


      • jaikaliii91
        sitäseon kirjoitti:

        Sitä se juuri on, Jaikalin pitäis päästä tunkion kukoksi jollain keinolla.

        Hän kun pitää, ylpeydessään ja paisuneisuudessaan, itseään suurena opettajana.

        Ja kovasti ahistaa, kun joku arvostelee hänen vääriä oppejaan, eikä hän pääse niitä vapaasti levittämään.

        Jos olet uskova tiedät kait sen että uskova kokee itseään kohtaan tulevat vastustukset vihollisen hyökkäyksenä. Ja hän ajattelee tietenkin ettei vihollinen hyökkää vaarattoman ihmisen kimppuun vaan hänelle vaarallisen Jumalan palvelijan kimppuun. Uskovan vastustaminen voi siis saada aikaan vastakkaisen tuloksen kuin mihin vastustaja pyrkii. Siksi vastustus ei ole viisasta.

        Ajatteleppas vaikka Jeesusta Kristusta ja alkuseurakuntaa ja apostoleja. Heitä kaikkia vastustettiin kovasti mutta Herran työ menestyi heidän kauttaan sitä enemmän ja jopa paremmin mitä enemmän oli vastustusta.

        Jos siis tahdot minun vaikenevan, älä vastusta minua vaan ignoreeraa. Silloin minä voin jopa kokea että en olekaan Herran käytössä enkä ole viholliselle vaarallinen kun vihollinen ei hyökkää. Nyt kun sinä hyökkäät minua vastaan voin ylpistyä ja luulla itsestäni liikaa koska vihollinen hyökkään niin kovasti.

        Ehkä minä olenkin ylpistynyt ja luulen itsestäni jotakin juuri siitä syystä koska sinä kiivasti taistelet minua ja kirjoituksiani vastaan.


      • surkuhupaisaa.on
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Jos olet uskova tiedät kait sen että uskova kokee itseään kohtaan tulevat vastustukset vihollisen hyökkäyksenä. Ja hän ajattelee tietenkin ettei vihollinen hyökkää vaarattoman ihmisen kimppuun vaan hänelle vaarallisen Jumalan palvelijan kimppuun. Uskovan vastustaminen voi siis saada aikaan vastakkaisen tuloksen kuin mihin vastustaja pyrkii. Siksi vastustus ei ole viisasta.

        Ajatteleppas vaikka Jeesusta Kristusta ja alkuseurakuntaa ja apostoleja. Heitä kaikkia vastustettiin kovasti mutta Herran työ menestyi heidän kauttaan sitä enemmän ja jopa paremmin mitä enemmän oli vastustusta.

        Jos siis tahdot minun vaikenevan, älä vastusta minua vaan ignoreeraa. Silloin minä voin jopa kokea että en olekaan Herran käytössä enkä ole viholliselle vaarallinen kun vihollinen ei hyökkää. Nyt kun sinä hyökkäät minua vastaan voin ylpistyä ja luulla itsestäni liikaa koska vihollinen hyökkään niin kovasti.

        Ehkä minä olenkin ylpistynyt ja luulen itsestäni jotakin juuri siitä syystä koska sinä kiivasti taistelet minua ja kirjoituksiani vastaan.

        Ettäs voitkin olla paisunut !

        Ja oman paisunaisuutesi syyn, sinä siirrät toisen kannettavaksi !

        Eli sinun omasta synnnistäsi syytät toista ihmistä !


      • ei.nöryrä.uskova
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Jos olet uskova tiedät kait sen että uskova kokee itseään kohtaan tulevat vastustukset vihollisen hyökkäyksenä. Ja hän ajattelee tietenkin ettei vihollinen hyökkää vaarattoman ihmisen kimppuun vaan hänelle vaarallisen Jumalan palvelijan kimppuun. Uskovan vastustaminen voi siis saada aikaan vastakkaisen tuloksen kuin mihin vastustaja pyrkii. Siksi vastustus ei ole viisasta.

        Ajatteleppas vaikka Jeesusta Kristusta ja alkuseurakuntaa ja apostoleja. Heitä kaikkia vastustettiin kovasti mutta Herran työ menestyi heidän kauttaan sitä enemmän ja jopa paremmin mitä enemmän oli vastustusta.

        Jos siis tahdot minun vaikenevan, älä vastusta minua vaan ignoreeraa. Silloin minä voin jopa kokea että en olekaan Herran käytössä enkä ole viholliselle vaarallinen kun vihollinen ei hyökkää. Nyt kun sinä hyökkäät minua vastaan voin ylpistyä ja luulla itsestäni liikaa koska vihollinen hyökkään niin kovasti.

        Ehkä minä olenkin ylpistynyt ja luulen itsestäni jotakin juuri siitä syystä koska sinä kiivasti taistelet minua ja kirjoituksiani vastaan.

        Olet pahasti erehtynyt ja eksyksissä paisuneisuudessasi !

        Siis sinä varmaan pidätkin ihan kaikkea itseesi kohdistuvaa arvostelua vain vihollisen hyökkäykseksi, ja siksi kieltäydytkin tutkimasta omaa toimintaasi !

        Mutta nöyrä uskova ottaa kehoituksen vastaan, ja nöyrä uskova katsoo peiliin eli Kristukseen ja tutkii omaa toimintaansa Raamatun sanalla.

        Nöyrälle uskovalle ei siis kaikki ole vain vihollisen hyökkäystä, vaan toisen ihmisen kehoitus tai nuhde voi olla avuksi itselle Tiellä kohti Totuutta ja puhtautta !


      • ajatteleppas.itse
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Jos olet uskova tiedät kait sen että uskova kokee itseään kohtaan tulevat vastustukset vihollisen hyökkäyksenä. Ja hän ajattelee tietenkin ettei vihollinen hyökkää vaarattoman ihmisen kimppuun vaan hänelle vaarallisen Jumalan palvelijan kimppuun. Uskovan vastustaminen voi siis saada aikaan vastakkaisen tuloksen kuin mihin vastustaja pyrkii. Siksi vastustus ei ole viisasta.

        Ajatteleppas vaikka Jeesusta Kristusta ja alkuseurakuntaa ja apostoleja. Heitä kaikkia vastustettiin kovasti mutta Herran työ menestyi heidän kauttaan sitä enemmän ja jopa paremmin mitä enemmän oli vastustusta.

        Jos siis tahdot minun vaikenevan, älä vastusta minua vaan ignoreeraa. Silloin minä voin jopa kokea että en olekaan Herran käytössä enkä ole viholliselle vaarallinen kun vihollinen ei hyökkää. Nyt kun sinä hyökkäät minua vastaan voin ylpistyä ja luulla itsestäni liikaa koska vihollinen hyökkään niin kovasti.

        Ehkä minä olenkin ylpistynyt ja luulen itsestäni jotakin juuri siitä syystä koska sinä kiivasti taistelet minua ja kirjoituksiani vastaan.

        Ajatteleppas sinä niitä, jotka julistivat valhetta, hekin kuvittelivat varmasti kärsivänsä vainoa Totuuden vuoksi, vaikka heidän valheitaan vain paljastettiin.

        Näin on sinunkin kohdallasi, eli on täysin eri asia, jos kärsii tai saa nuhdetta valheiden levittämisen vuoksi, ja ihan toinen asia on kärsiä siksi, että pitää Totuudesta kiinni, kaltaistesi vihasta ja vastustuksesta välittämättä.

        Menestysteologiaan ja uskonsana liikkeisiin hurehtaneet siis, myös harhoissaan kuvittelevat olevansa vastustettuja Kristuksen ja Totuuden vuoksi, vaikka heitä vastustetaan valheen ja väärän hengen vuoksi !

        Näin siis Totuudesta pahastikkin eksynyt kuvittelee paisuneisuudessaan ja harhaopeissaan kokevansa vastustusta muka Kristuksen tähden.

        Siis näinhän he ovat itse sanoneet, vaikka toiset uskovat näkevät selvästi eksytyksen ja valheet ja jopa väärän hengen toiminnan !

        Mutta sinun kohdallasi Jaikali tuo ylpeytesi ja paisuneisuutesi siis estää terveen itsetutkistelun, ja se on vakava asia sinun kohdallasi !

        Siksi sinua on pitänyt ja pitää kehoittaa ja nuhdella, kun et siis itse tutki toimiasi ja valvo omaa opetustasi/oppejasi.

        31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;

        32 mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

        Eli vaikka sinä pidät nyt minuakin vihamiehenäsi, niin minä vain yritän sinua auttaa ja herätellä valvomaan itseäsi ja opetustasi, jotta sinulle ei kävisi huonosti !


      • asenteesi.muihinuskoviin
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Jos olet uskova tiedät kait sen että uskova kokee itseään kohtaan tulevat vastustukset vihollisen hyökkäyksenä. Ja hän ajattelee tietenkin ettei vihollinen hyökkää vaarattoman ihmisen kimppuun vaan hänelle vaarallisen Jumalan palvelijan kimppuun. Uskovan vastustaminen voi siis saada aikaan vastakkaisen tuloksen kuin mihin vastustaja pyrkii. Siksi vastustus ei ole viisasta.

        Ajatteleppas vaikka Jeesusta Kristusta ja alkuseurakuntaa ja apostoleja. Heitä kaikkia vastustettiin kovasti mutta Herran työ menestyi heidän kauttaan sitä enemmän ja jopa paremmin mitä enemmän oli vastustusta.

        Jos siis tahdot minun vaikenevan, älä vastusta minua vaan ignoreeraa. Silloin minä voin jopa kokea että en olekaan Herran käytössä enkä ole viholliselle vaarallinen kun vihollinen ei hyökkää. Nyt kun sinä hyökkäät minua vastaan voin ylpistyä ja luulla itsestäni liikaa koska vihollinen hyökkään niin kovasti.

        Ehkä minä olenkin ylpistynyt ja luulen itsestäni jotakin juuri siitä syystä koska sinä kiivasti taistelet minua ja kirjoituksiani vastaan.

        Sinun oma asenteesi muihin uskoviin kerrotaan tässä hyvin:

        1. Kor. 14:36 Vai teistäkö(jaikalista) Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö(jaikalinko) tykönne se on tullut?

        Tässä näkyy taas se ylepeytesi ja paisuneisuutesi, eli luulet olevasi ainoita Hengellisiä täällä, ja kuvittelet harhoissasi, että se "seurakuntayhteys", jossa sinä olet ja vaikutat, sillä vain on oikea ja puhdas oppi !

        Olet omaksunut ns. vanhinten perinnäissääntöjä, jotka eivät ole Raamatun mukaisia.

        Yksi vakava on se sinun markkinoimasi "erityis Hengellätäyttymis tapahtuma" oppisi, joka jakaa uskovat kahteen eri kastiin.

        1) Alempi kasti on vain uudestisyntynyt !

        2) Ylempään kastiin taas kuuluvat ne, jotka ovat teidän tahtomallanne tavalla "erityisesti täyttyneet Hengellä".

        Eli siten on luokka ero, jonka sinä Jaikali itse vahvistit omilla sanoillasi, kun sanoit niin, että et ota sanaa/kehoitusta vastaan sellaiselta uskovalta joka ei ole sinun oppi määritelmäsi mukaan Hengellä täyttynyt.

        Eli taas sitä ylpeyttä ja paisuneisuutta ja toisten uskovien halveksuntaa vain, eli juuri tätä väärää asennetta, josta jo mainitsin:

        1. Kor. 14:36 Vai teistäkö(jaikalista) Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö(jaikalinko) tykönne se on tullut?

        Tämä esimerkki kertoo hyvin sen, että jos on eksytty Totuudesta, niin se eksymys vääristää silloin uskovan toimintaa jopa näinkin pahasti kuin tässä Jaikalin tapauksessa !

        Siis Raamatun mukaan jokainen uudestisyntynyt on JO Hengellä täytetty, kun hänellä on KOKO Pyhä Henki, eikä vain sen osaa !

        Vanhan liiton "kuva ja varjo" kertoo asian hyvin, eli me uuden liiton uskovat olemme Jumalan maja/asumus/temppeli Pyhän Hengen maissä asumisen vuoksi.

        Kun ilmestysmaja oli valmis, niin Pyhä Henki tuli majaan, ja Henki TÄYTTI sen majan !

        Samoin käy jokaiselle uudestisyntyvälle johon Pyhä Henki tulee asumaan !

        Jaikali ei tätä selvää Totuutta ota vastaan, vaan hän pitäytyy mielummin vanhinten perinnäisssäänössä eli valheellisesa opissaan.

        Jaikali ei ole selvästikkään tutkinut edes tätäkään asiaa ja omaa oppiaan ja sen oikeellisuutta, sillä häntä kehoittava/nuhteleva on vain vainooja ja saatanasta lähinnä.

        Ja Jaikalihan itse sanoi sen, että hän kärsii nytkin vainoa Kristuksen tähden eli Totuuden tähden, vaikka todellisuudessa häntä nuhdellaa valheesta ja väärästä toiminnasta ja väärästä sydämen asenteesta vain !

        Minä en pidä siitä siis Jaikali, että sinä halveksit veljiäsi ja Sanan mukaan ei Jumalakaan sellaisesta toiminnasta pidä, ei todellakaan !


      • jaikaliii91
        asenteesi.muihinuskoviin kirjoitti:

        Sinun oma asenteesi muihin uskoviin kerrotaan tässä hyvin:

        1. Kor. 14:36 Vai teistäkö(jaikalista) Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö(jaikalinko) tykönne se on tullut?

        Tässä näkyy taas se ylepeytesi ja paisuneisuutesi, eli luulet olevasi ainoita Hengellisiä täällä, ja kuvittelet harhoissasi, että se "seurakuntayhteys", jossa sinä olet ja vaikutat, sillä vain on oikea ja puhdas oppi !

        Olet omaksunut ns. vanhinten perinnäissääntöjä, jotka eivät ole Raamatun mukaisia.

        Yksi vakava on se sinun markkinoimasi "erityis Hengellätäyttymis tapahtuma" oppisi, joka jakaa uskovat kahteen eri kastiin.

        1) Alempi kasti on vain uudestisyntynyt !

        2) Ylempään kastiin taas kuuluvat ne, jotka ovat teidän tahtomallanne tavalla "erityisesti täyttyneet Hengellä".

        Eli siten on luokka ero, jonka sinä Jaikali itse vahvistit omilla sanoillasi, kun sanoit niin, että et ota sanaa/kehoitusta vastaan sellaiselta uskovalta joka ei ole sinun oppi määritelmäsi mukaan Hengellä täyttynyt.

        Eli taas sitä ylpeyttä ja paisuneisuutta ja toisten uskovien halveksuntaa vain, eli juuri tätä väärää asennetta, josta jo mainitsin:

        1. Kor. 14:36 Vai teistäkö(jaikalista) Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö(jaikalinko) tykönne se on tullut?

        Tämä esimerkki kertoo hyvin sen, että jos on eksytty Totuudesta, niin se eksymys vääristää silloin uskovan toimintaa jopa näinkin pahasti kuin tässä Jaikalin tapauksessa !

        Siis Raamatun mukaan jokainen uudestisyntynyt on JO Hengellä täytetty, kun hänellä on KOKO Pyhä Henki, eikä vain sen osaa !

        Vanhan liiton "kuva ja varjo" kertoo asian hyvin, eli me uuden liiton uskovat olemme Jumalan maja/asumus/temppeli Pyhän Hengen maissä asumisen vuoksi.

        Kun ilmestysmaja oli valmis, niin Pyhä Henki tuli majaan, ja Henki TÄYTTI sen majan !

        Samoin käy jokaiselle uudestisyntyvälle johon Pyhä Henki tulee asumaan !

        Jaikali ei tätä selvää Totuutta ota vastaan, vaan hän pitäytyy mielummin vanhinten perinnäisssäänössä eli valheellisesa opissaan.

        Jaikali ei ole selvästikkään tutkinut edes tätäkään asiaa ja omaa oppiaan ja sen oikeellisuutta, sillä häntä kehoittava/nuhteleva on vain vainooja ja saatanasta lähinnä.

        Ja Jaikalihan itse sanoi sen, että hän kärsii nytkin vainoa Kristuksen tähden eli Totuuden tähden, vaikka todellisuudessa häntä nuhdellaa valheesta ja väärästä toiminnasta ja väärästä sydämen asenteesta vain !

        Minä en pidä siitä siis Jaikali, että sinä halveksit veljiäsi ja Sanan mukaan ei Jumalakaan sellaisesta toiminnasta pidä, ei todellakaan !

        Miksi sinä Luetaanko Sanaa kirjoitat jokaisen viestisi eri nikillä? Yritätkö viestittää lukijoille että monet pitävät minua harhaoppisena? Vai miksi, kerro?

        Ymmärrätkö että sinä itse syylistyt siihen mistä toista syytät? Kirjoitat harhaoppiasi tässäkin ketjussa. En kuitenkaan lähde oikaisemaan niitä koska sinä itse esiinnyt oikeassa olevana toisten oikaisijana. Et ota vastaan toisilta mitään opetusta, et kalamokseltakaan joka yrittää opettaa sinua laupeuden ja kärsivällisyyden Hengessä. Taistelet häntäkin vastaan kynsin ja hampain.

        Ja nyt sinä heittäydyt veljiesi puolustajaksi minua hirveätä jaikalia vastaan??? Mutta ketä veljeäsi sinä et ole polkenut maahan ja mitätöinyt? Taitaa ne veljet olla vähissä. Sinä kun mitätöit jokaista joka ei ole sinun kanssasi samaa mieltä eikä aamenna sinua. Ja nyt sinä esiinnyt ihmisenä joka huolehtii kaikista, jopa jaikalista??? Sinähän kehotat ja oikaiset minua(kin) rakkaudesta Totuuteen ja jopa jaikaliin, eikö niin? Ainakin itse niin väität kovin "nöyränä". Mutta kukaan toinen ei ole asiaa niin kokenut. Sinä ojennat ja nuhtelet omasta totuudestasi ja omasta Raamatun tulkinnastasi käsin, et Totuudesta ja rakkaudesta käsin.

        Lue 1 Kor 13 luku niin tiedät miten Rakkaus toimii. Lue myös Hengen hedelmästä mitä Henki saa aikaan ihmisessä. Vertaa sitten Hengen vaikutusta ihmisessä sinun omaan toimintaasi. Löydätkö yhtymäkohtia? Oletko lempeä, pitkämielinen, hyvä,

        Koska sinä viljelet minulle Raamatun Sanaa, minäkin annan sinulle läksyksi Sanaa. Minkälaisen ihmisen uskot lukijoiden näkevän sinussa? Tiedän että itse näet itsesi hengellisenä mutta miten lukijasi ja kuulijasi näkevät ja kokevat sinut? Eikö sinulla ole mitään aihetta itsetutkisteluun. Ainakin sinä toisia kehotat siihen. Tutki nyt myös itseäsi ja katso Sanan peiliin.

        Gal 5:12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
        5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
        5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
        5:15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
        5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        5:19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        5:20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        5:21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        5:23 Sellaista vastaan ei ole laki.
        5:24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
        5:26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.


      • käsittelyyn

        Otetaanpa käsittelyyn tämän viesisti yksi osa !

        Sinä Jaikali kirjoitit seuraavaa:

        " Kirjoitat harhaoppiasi tässäkin ketjussa. En kuitenkaan lähde oikaisemaan niitä koska sinä itse esiinnyt oikeassa olevana toisten oikaisijana. Et ota vastaan toisilta mitään opetusta, et kalamokseltakaan joka yrittää opettaa sinua laupeuden ja kärsivällisyyden Hengessä. Taistelet häntäkin vastaan kynsin ja hampain. "

        Jos ja kun väität minun kirjoittavan jotain harhaoppia, niin sinun valvollisuutesi olisi paljastaa se, jotta muut nuoremmat uskovat eivät eksyisi !!!

        Ja Jaikali pelkkä harhaopettajaksi syyttäminen ei ole mitään rakentamista, vaan vain mustamaalaamista, eli jos väität toisen opettavan harhaoppia, niin sinun tulee silloin Raamatusta näyttää se harhaopiksi, mutta nyt siis vain toimit väärin, kun mustamaalaat toista ilman todisteita !!!

        Sitten tapaus Kalamokseen !

        Teeppä Jaikali galluppi oman "seurakuntasi" eli omien uskon veljiesi keskuudessa, ja kysy heiltä mielipidettä siitä, että uskovatko he kuten Kalamos:

        Siis Kalamos väittää, että joka ikisellä syntyvällä ihmiselle on jo syntyissään Pyhä Henki !

        Tee siis Jaikali galluppi, ja kysy muinka moni uskonveljesi on samaa mieltä ???

        Minä en tuollaista valhetta ota vastaan, sillä se on niin selvä valhe, mutta sitä minä jo ihmettekinkin, että kuinka sinä otat sen vastaan, etkä näe sen olevan vain valhetta ja harhaoppia ja jopa siis toista evankeliumia ???

        Siis kun sinä väität itse itseäsi Jumalan asettamaksi opettajaksi !

        Siis toisin kuin minä, joka en itsestäni sellaista väitä, joten kuinka sinä jonka pitäisi opettaa ja tietää ja ymmärtää, et näe/tunnista noinkaan selvää valhetta ???

        Ole sinä minun puolestani vaikka kuinka nöyrä ihmisten edessä, hyväksyen kaiken valheenkin, mutta minä haluan pitäytyä Totuudessa, ja siten kuunnella ja totella Jumalaa !


      • pelkosi.vuoksi
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Miksi sinä Luetaanko Sanaa kirjoitat jokaisen viestisi eri nikillä? Yritätkö viestittää lukijoille että monet pitävät minua harhaoppisena? Vai miksi, kerro?

        Ymmärrätkö että sinä itse syylistyt siihen mistä toista syytät? Kirjoitat harhaoppiasi tässäkin ketjussa. En kuitenkaan lähde oikaisemaan niitä koska sinä itse esiinnyt oikeassa olevana toisten oikaisijana. Et ota vastaan toisilta mitään opetusta, et kalamokseltakaan joka yrittää opettaa sinua laupeuden ja kärsivällisyyden Hengessä. Taistelet häntäkin vastaan kynsin ja hampain.

        Ja nyt sinä heittäydyt veljiesi puolustajaksi minua hirveätä jaikalia vastaan??? Mutta ketä veljeäsi sinä et ole polkenut maahan ja mitätöinyt? Taitaa ne veljet olla vähissä. Sinä kun mitätöit jokaista joka ei ole sinun kanssasi samaa mieltä eikä aamenna sinua. Ja nyt sinä esiinnyt ihmisenä joka huolehtii kaikista, jopa jaikalista??? Sinähän kehotat ja oikaiset minua(kin) rakkaudesta Totuuteen ja jopa jaikaliin, eikö niin? Ainakin itse niin väität kovin "nöyränä". Mutta kukaan toinen ei ole asiaa niin kokenut. Sinä ojennat ja nuhtelet omasta totuudestasi ja omasta Raamatun tulkinnastasi käsin, et Totuudesta ja rakkaudesta käsin.

        Lue 1 Kor 13 luku niin tiedät miten Rakkaus toimii. Lue myös Hengen hedelmästä mitä Henki saa aikaan ihmisessä. Vertaa sitten Hengen vaikutusta ihmisessä sinun omaan toimintaasi. Löydätkö yhtymäkohtia? Oletko lempeä, pitkämielinen, hyvä,

        Koska sinä viljelet minulle Raamatun Sanaa, minäkin annan sinulle läksyksi Sanaa. Minkälaisen ihmisen uskot lukijoiden näkevän sinussa? Tiedän että itse näet itsesi hengellisenä mutta miten lukijasi ja kuulijasi näkevät ja kokevat sinut? Eikö sinulla ole mitään aihetta itsetutkisteluun. Ainakin sinä toisia kehotat siihen. Tutki nyt myös itseäsi ja katso Sanan peiliin.

        Gal 5:12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!
        5:13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
        5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
        5:15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
        5:16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        5:17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
        5:19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        5:20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        5:21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        5:23 Sellaista vastaan ei ole laki.
        5:24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
        5:26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.

        Jaikali sinä et käsittele opillisia asioita siksi, että palkäät jo valheittesi ja harhaoppiesi paljastuvan.

        Et ole pärjännyt opillisissa kesksuteluissamme ja siksi vältät niitä loppuun asti, mutta siis ei mainitsemasi tekosyyn vuoksi, vaan pelon vuoksi !

        Tästä asiasta Raamattu kirjoittaa:

        19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.

        Sinäkin pelkäät paljastumistasi !

        Sillä paljastinhan taas sinun väärän sydämen asenteesi ja halveksuntasi, jopa uskon veljiäsi kohtaan !

        Se varmaan kirpaisee kun se näin julkisesti tehdään, en sitä epäile, mutta ehkäpä se kirpaisu lopulta heräättäisi sinutkin ?

        Siis kun Sana eli Totuus eli Hengen miekka lävistää, niin se kirpaisee aina, mutta jos sen antaa tehdä tehtävänsä, se siis tuomitsee väärät ajatukset ja aivoitukset ja sen kautta se poistaa väärää ja vapauttaa uskovaa siis.

        Mutta ikäväkseni olen huomannut, että sinä Jaikali kieltyäydyt Sanan miekan vaikutukselta, eli et ota Sanaa vastaan, joten et puhdistu etkä vapaudu väärästä !

        Hepr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;


      • jaikaliii91
        pelkosi.vuoksi kirjoitti:

        Jaikali sinä et käsittele opillisia asioita siksi, että palkäät jo valheittesi ja harhaoppiesi paljastuvan.

        Et ole pärjännyt opillisissa kesksuteluissamme ja siksi vältät niitä loppuun asti, mutta siis ei mainitsemasi tekosyyn vuoksi, vaan pelon vuoksi !

        Tästä asiasta Raamattu kirjoittaa:

        19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.

        Sinäkin pelkäät paljastumistasi !

        Sillä paljastinhan taas sinun väärän sydämen asenteesi ja halveksuntasi, jopa uskon veljiäsi kohtaan !

        Se varmaan kirpaisee kun se näin julkisesti tehdään, en sitä epäile, mutta ehkäpä se kirpaisu lopulta heräättäisi sinutkin ?

        Siis kun Sana eli Totuus eli Hengen miekka lävistää, niin se kirpaisee aina, mutta jos sen antaa tehdä tehtävänsä, se siis tuomitsee väärät ajatukset ja aivoitukset ja sen kautta se poistaa väärää ja vapauttaa uskovaa siis.

        Mutta ikäväkseni olen huomannut, että sinä Jaikali kieltyäydyt Sanan miekan vaikutukselta, eli et ota Sanaa vastaan, joten et puhdistu etkä vapaudu väärästä !

        Hepr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

        >>>Sillä paljastinhan taas sinun väärän sydämen asenteesi ja halveksuntasi, jopa uskon veljiäsi kohtaan ! <<<

        Onko joku uskova kirjoittaja jota sinä et ole paljastanut? Meidän ei kannata jatkaa koska emme pääse puusta pitemmälle. Minä en alistu sinun oppiesi ja ojennustesi alle etkä sinä ota vastaan mitään yhdeltäkään uskovalta, et kuuntele ketään, niin kaikki keskustelut kanssasi menevät riitelyksi ja toisen syyttelyksi ja mitätöimiseksi. Ja sellainen ei ole Jumalan tahto.


      • jaikaliii91
        käsittelyyn kirjoitti:

        Otetaanpa käsittelyyn tämän viesisti yksi osa !

        Sinä Jaikali kirjoitit seuraavaa:

        " Kirjoitat harhaoppiasi tässäkin ketjussa. En kuitenkaan lähde oikaisemaan niitä koska sinä itse esiinnyt oikeassa olevana toisten oikaisijana. Et ota vastaan toisilta mitään opetusta, et kalamokseltakaan joka yrittää opettaa sinua laupeuden ja kärsivällisyyden Hengessä. Taistelet häntäkin vastaan kynsin ja hampain. "

        Jos ja kun väität minun kirjoittavan jotain harhaoppia, niin sinun valvollisuutesi olisi paljastaa se, jotta muut nuoremmat uskovat eivät eksyisi !!!

        Ja Jaikali pelkkä harhaopettajaksi syyttäminen ei ole mitään rakentamista, vaan vain mustamaalaamista, eli jos väität toisen opettavan harhaoppia, niin sinun tulee silloin Raamatusta näyttää se harhaopiksi, mutta nyt siis vain toimit väärin, kun mustamaalaat toista ilman todisteita !!!

        Sitten tapaus Kalamokseen !

        Teeppä Jaikali galluppi oman "seurakuntasi" eli omien uskon veljiesi keskuudessa, ja kysy heiltä mielipidettä siitä, että uskovatko he kuten Kalamos:

        Siis Kalamos väittää, että joka ikisellä syntyvällä ihmiselle on jo syntyissään Pyhä Henki !

        Tee siis Jaikali galluppi, ja kysy muinka moni uskonveljesi on samaa mieltä ???

        Minä en tuollaista valhetta ota vastaan, sillä se on niin selvä valhe, mutta sitä minä jo ihmettekinkin, että kuinka sinä otat sen vastaan, etkä näe sen olevan vain valhetta ja harhaoppia ja jopa siis toista evankeliumia ???

        Siis kun sinä väität itse itseäsi Jumalan asettamaksi opettajaksi !

        Siis toisin kuin minä, joka en itsestäni sellaista väitä, joten kuinka sinä jonka pitäisi opettaa ja tietää ja ymmärtää, et näe/tunnista noinkaan selvää valhetta ???

        Ole sinä minun puolestani vaikka kuinka nöyrä ihmisten edessä, hyväksyen kaiken valheenkin, mutta minä haluan pitäytyä Totuudessa, ja siten kuunnella ja totella Jumalaa !

        Sinun tulkintasi kalamoksen opista ei ole kalamoksen oppi. Kalamoksen oppi on sitä mitä hän kirjoittaa. Hän on selittänyt oppiaan tästä mainitsemastasi aiheesta ehkä kymmenissä viesteissä samassa ketjussa mutta sinä vain et ole ymmärtänyt hänen kirjoituksiaan. Ja sitä minä ihmettelen. Onhan aihe melko yksinkertainen ja helppo ymmärtää kun sen tuodaan esille niin hyvin ja selväsanaisesti kuin kalamos on sen esittänyt.

        Minä en puolusta sinun tulkintojasi toisen opista. Kysy kalamokselta mitä hän tarkoittaa, ----niin, mutta olethan jo kysynyt ja hän on vastannut etkä usko tai ymmärrä tai tahdo ottaa vastaan, niin jätä koko asia. Kalamos ei varmaankaan nöyrry sinun oppeihisi niin kuin en minäkään.


      • pelkosi.vuoksi
        jaikaliii91 kirjoitti:

        >>>Sillä paljastinhan taas sinun väärän sydämen asenteesi ja halveksuntasi, jopa uskon veljiäsi kohtaan ! <<<

        Onko joku uskova kirjoittaja jota sinä et ole paljastanut? Meidän ei kannata jatkaa koska emme pääse puusta pitemmälle. Minä en alistu sinun oppiesi ja ojennustesi alle etkä sinä ota vastaan mitään yhdeltäkään uskovalta, et kuuntele ketään, niin kaikki keskustelut kanssasi menevät riitelyksi ja toisen syyttelyksi ja mitätöimiseksi. Ja sellainen ei ole Jumalan tahto.

        Turhaan selittelet, yritä nyt vain myöntää se pelkosi !

        Piti muuten antaa vastine sinulle kehoituksen sanaasi !

        Se tulee nyt tässä !

        Väitit minua rakkaudettomaksi sun muuta, ja otit yhden ohjeen Raamatusta jonka kautta tuomitsit minut väärin toimivaksi !

        Jeesus monesti, kun Häntä syytettiin, otti toisia Raamatunkohtia, joiden kautta hän näytti sen, kuinka väärässä syyttäjä oli syytöksessään !

        Minä toimin nyt samoin !

        Jaak. 4:6 Mutta hän antaa sitä suuremman armon. Sentähden sanotaan: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".

        9 hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.
        10 Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
        11 semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.

        Siis Jumala ja Jeesuskin suhtautui ihan eri tavoin ylpeisiin itse itsensä korottajiin ja harhaopettajiin, ei Jeesuskaan heitä kohdellut silkkihansikkain, vaan sanoi suoraan ja selvästi asiat.

        Siis Totuuden kustannuksella ei pidä rakastaa, vaan pysyä Totuudessa !

        Minäkin olen kirjoittanut täällä eri nikeillä ja tarvittaessa olen lohduttanut ja kannustanut ja rohkaissut niitä, jotka sen tarvitsevat !

        Mutta ylpeitä ja kopeita ja kovia kohtaan osaan olla todella kova, sen on Herra minulle opettanut ja siihen minut koulinut, vaikka olen luonteeltani aivan muuta, ja olin ihmisten miellyttäjä Totuuden ja muiden ja itsenikin kustannuksella.

        Siis kun sallitaan vääryys ja valhe ja väärä toiminta, niin sallitaan toisten sortaminen ja syrjiminen ja kaikkinainen väärä toiminta uskovien keskuudessa.

        Minulla ei ole Jumalalta lupaa sallia valhetta ja vääryyttä, jonka näen, minun on sellaiseen puututtava, jotta muut eivät kärsisi joidenkin uskovien väärien toimien vuoksi !

        Muurin aukossa on oltava, ja Sanan miekkaa heilutettava, kun siihen on tarvetta.

        Mutta Jaikali sinä ja kaltaisesi tuotte Raamatusta vain yhden puolen ja vaaditte minua rakastamaan vääryyttä ja valhetta ja väärää toimintaanne, kuten sinullakin se veljiesi pitkään jo jatkunut halveksunta ja alentaminen.

        Eli jos ja kun joku veli ei täytä sinun "hengellä täyttymis oppisi" vaatimuksia, niin sinulla on muka Jumalalta lupa veljiä halveksia ja heitä alentaa, ja samalla siis itse itseäsi ylentää.

        Mutta minä kerron Totuuden ja siten kerron niille veljille joita sinä halveksit ja alennat oppisi vuoksi, että Jumala ei sellaista kastijakoa ole sallinut eikä salli, vaan kyse on sinun omasta pahuudestasi vain, eikä Jumala ole siihen syypää !


      • jaikaliii91 kirjoitti:

        Sinun tulkintasi kalamoksen opista ei ole kalamoksen oppi. Kalamoksen oppi on sitä mitä hän kirjoittaa. Hän on selittänyt oppiaan tästä mainitsemastasi aiheesta ehkä kymmenissä viesteissä samassa ketjussa mutta sinä vain et ole ymmärtänyt hänen kirjoituksiaan. Ja sitä minä ihmettelen. Onhan aihe melko yksinkertainen ja helppo ymmärtää kun sen tuodaan esille niin hyvin ja selväsanaisesti kuin kalamos on sen esittänyt.

        Minä en puolusta sinun tulkintojasi toisen opista. Kysy kalamokselta mitä hän tarkoittaa, ----niin, mutta olethan jo kysynyt ja hän on vastannut etkä usko tai ymmärrä tai tahdo ottaa vastaan, niin jätä koko asia. Kalamos ei varmaankaan nöyrry sinun oppeihisi niin kuin en minäkään.

        >>>Minä en puolusta sinun tulkintojasi toisen opista.<<<

        Tässä ehkä tuli väärä sana. Tarkoitin lähinnä sanoa "Minä en selitä sinun tulkintojasi toisen opista." En siis lähde keskustelemaan kenenkään tulkinnan pohjalta toisen kirjoituksesta ja opista. Tämä siitä syystä että useimmiten tulkinnat toisen opeista ja teksteistä ovat olkinukkerakennelmia. Olkinukketulkinta tekee keskustelusta melkein mahdottoman ja keskustelu tyssää siihen. https://fi.wikipedia.org/wiki/Olkinukke

        Palstakirjoittajat tekevät monta kertaa sen virheen että he rakentavat oman olkinuken toisen tekstistä ja sitten syyttävät sitä toista heidän omasta tulkinnastaan. Ja sitten vaaditaan asianomaiselta selitystä ja perustelua tälle tulkinnalle ja opille. Melko turhauttavaa.

        Näin esimerkiksi Luetaanko Sanaa toimii tällä palstalla. Hän rakentelee omia olkinukkejaan ja minä en sillä perustalla voi enkä tahdo keskustella. En ryhdy purkamaan kenenkään olkinukkeja koska he rakastavan niitä niin kovasti että puolustavat nukkejaan kynsin ja hampain. Eivät siis luovu nukestaan vaikka asianomainen yrittää selittää että tulkintasi on väärä. Jatkuvasti toistamiseen tullaan kysymään - "Sinä opetat niin...... sinä sanoit niin,.... sinä opetat väärin kun kirjoitit niin.......sinä eksytät kirjoituksillasi..... perustele nyt Raamatulla oppis.... jne, jne

        Kirjoittajien ja lukijoiden tulisi tarkasti lukea ajatuksen kanssa mitä toinen kirjoittaa. Tulisi varoa tekemästä tulkintoja toisen teksteistä. Otetaan vain se mitä tekstissä on luettavissa. Emme rakenna mitään toisen perustalle. Rakennus kun voi nousta olkinukkeperustalle ja olla vino. Tällaiselta perustalta ei ole kiva keskustella.


      • vai.olkinukke
        Jaikal91 kirjoitti:

        >>>Minä en puolusta sinun tulkintojasi toisen opista.<<<

        Tässä ehkä tuli väärä sana. Tarkoitin lähinnä sanoa "Minä en selitä sinun tulkintojasi toisen opista." En siis lähde keskustelemaan kenenkään tulkinnan pohjalta toisen kirjoituksesta ja opista. Tämä siitä syystä että useimmiten tulkinnat toisen opeista ja teksteistä ovat olkinukkerakennelmia. Olkinukketulkinta tekee keskustelusta melkein mahdottoman ja keskustelu tyssää siihen. https://fi.wikipedia.org/wiki/Olkinukke

        Palstakirjoittajat tekevät monta kertaa sen virheen että he rakentavat oman olkinuken toisen tekstistä ja sitten syyttävät sitä toista heidän omasta tulkinnastaan. Ja sitten vaaditaan asianomaiselta selitystä ja perustelua tälle tulkinnalle ja opille. Melko turhauttavaa.

        Näin esimerkiksi Luetaanko Sanaa toimii tällä palstalla. Hän rakentelee omia olkinukkejaan ja minä en sillä perustalla voi enkä tahdo keskustella. En ryhdy purkamaan kenenkään olkinukkeja koska he rakastavan niitä niin kovasti että puolustavat nukkejaan kynsin ja hampain. Eivät siis luovu nukestaan vaikka asianomainen yrittää selittää että tulkintasi on väärä. Jatkuvasti toistamiseen tullaan kysymään - "Sinä opetat niin...... sinä sanoit niin,.... sinä opetat väärin kun kirjoitit niin.......sinä eksytät kirjoituksillasi..... perustele nyt Raamatulla oppis.... jne, jne

        Kirjoittajien ja lukijoiden tulisi tarkasti lukea ajatuksen kanssa mitä toinen kirjoittaa. Tulisi varoa tekemästä tulkintoja toisen teksteistä. Otetaan vain se mitä tekstissä on luettavissa. Emme rakenna mitään toisen perustalle. Rakennus kun voi nousta olkinukkeperustalle ja olla vino. Tällaiselta perustalta ei ole kiva keskustella.

        Älä nyt viisti valehdella päin naamaa Jaikali !

        Ei ole kyse mistään olkinukesta, vaan siitä, että moni uskova kuten esim Kalamos ei edes itse tiedä, mitä hän käytännössä opettaa !

        Silloin se pitää hänelle kertoa !

        Lisäksi minä JO sinulta itseltäsi hyvin selvästi kysyin SINUN TULKINTAASI Kalamoksen sanoista, mutta et vastannut mitään, ja kuitenkin sanot Kalamoksen opettavan oikein !

        Joten lopeta Totuuden vääristely ja vastaa nyt sitten ja kerro, että mikä on oikea tulkinta näille Kalamoksen sanoille, joita jo sinulta aiemmin kysyin, niin ei tarvitse syytellä toisia olkinukke touhusta !

        Kalamos siis on kirjoittanut seuraavaa:

        " Pyhä Henki = Jumalan Henki = Elämän Henki = Kristuksen Henki
        Juuri tuon Elämän Hengen tähden Aadamista tuli Elävä Sielu. "

        Lisäksi Kalamos väitti seuraavaa:

        " Samoin kuin Jumala puhalsi Aadamiin Elämän Hengen,
        on Hän pannut Henkensä asumaan jokaiseen ihmisen alkuun. "

        Nämä yhdistämällä saadaan siis tulos, että jokaikisellä syntyvällä vauvalla on Kalamoksen mukaan jo Pyhä Henki !

        Mikä tässä on nyt olkinukkea Jaikali ????

        Jos olen tulkinnut Kalamoksen sanoja jotenkin väärin, niin korjaa sinä se nyt kiitos !!!

        Sillä itse olet sanonut Kalamoksen opettavan oikein !

        Eli Jaikali onko sinun mielestäsi myös, jokaikisellä syntyvällä vauvalla Pyhä Henki ???

        Mutta jos olen Kalamoksen oppia jotenkin vääristellyt, niin ole hyvä ja korjaa se, mikä on pielessä !!!

        Ja lopeta tälläiset turhat ja väärät olkinukke syyttelyt !!!


      • taas.on.hiljaista
        Jaikal91 kirjoitti:

        >>>Minä en puolusta sinun tulkintojasi toisen opista.<<<

        Tässä ehkä tuli väärä sana. Tarkoitin lähinnä sanoa "Minä en selitä sinun tulkintojasi toisen opista." En siis lähde keskustelemaan kenenkään tulkinnan pohjalta toisen kirjoituksesta ja opista. Tämä siitä syystä että useimmiten tulkinnat toisen opeista ja teksteistä ovat olkinukkerakennelmia. Olkinukketulkinta tekee keskustelusta melkein mahdottoman ja keskustelu tyssää siihen. https://fi.wikipedia.org/wiki/Olkinukke

        Palstakirjoittajat tekevät monta kertaa sen virheen että he rakentavat oman olkinuken toisen tekstistä ja sitten syyttävät sitä toista heidän omasta tulkinnastaan. Ja sitten vaaditaan asianomaiselta selitystä ja perustelua tälle tulkinnalle ja opille. Melko turhauttavaa.

        Näin esimerkiksi Luetaanko Sanaa toimii tällä palstalla. Hän rakentelee omia olkinukkejaan ja minä en sillä perustalla voi enkä tahdo keskustella. En ryhdy purkamaan kenenkään olkinukkeja koska he rakastavan niitä niin kovasti että puolustavat nukkejaan kynsin ja hampain. Eivät siis luovu nukestaan vaikka asianomainen yrittää selittää että tulkintasi on väärä. Jatkuvasti toistamiseen tullaan kysymään - "Sinä opetat niin...... sinä sanoit niin,.... sinä opetat väärin kun kirjoitit niin.......sinä eksytät kirjoituksillasi..... perustele nyt Raamatulla oppis.... jne, jne

        Kirjoittajien ja lukijoiden tulisi tarkasti lukea ajatuksen kanssa mitä toinen kirjoittaa. Tulisi varoa tekemästä tulkintoja toisen teksteistä. Otetaan vain se mitä tekstissä on luettavissa. Emme rakenna mitään toisen perustalle. Rakennus kun voi nousta olkinukkeperustalle ja olla vino. Tällaiselta perustalta ei ole kiva keskustella.

        Näin se aina menee Jaikalin kanssa !

        Kun kysyy selvää asiaa, niin hiljaista tulee heti !

        Syynä on nyt se, että jos Jaikali vastaisi kysymyksiin, niin hän joko joutuisi sanomaan, että on eri mieltä Kalamoksen kanssa, eli siis siten Kalamos olisi valehtelija !

        Mutta jos hän sanoo kuten Kalamos, hän menettää kasvonsa sen valheen vuoksi.

        Tästä näemme sen, miten puoluehenkisyys vaikuttaa, eli peitellään kaverin valheita ja vääriä toimia Totuuden kustannuksella !

        Joten Jaikali siis ei voi vastata mitään, sillä aina käy huonosti, ja sellaista se on aina kun ei pystytä Totuudessa, eli alakynnessä ollaan ja pahasti !

        Muistui mieleeni Jeesuksen kohdalla vastaava tapaus:

        23 Ja kun hän oli mennyt pyhäkköön, tulivat hänen opettaessaan ylipapit ja kansan vanhimmat hänen luoksensa ja sanoivat: "Millä vallalla sinä näitä teet? Ja kuka sinulle on antanut tämän vallan?"
        24 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Minä myös teen teille yhden kysymyksen; jos te minulle siihen vastaatte, niin minäkin sanon teille, millä vallalla minä näitä teen.
        25 Mistä Johanneksen kaste oli? Taivaastako vai ihmisistä?" Niin he neuvottelivat keskenänsä sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta', niin hän sanoo meille: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?'
        26 Mutta jos sanomme: 'Ihmisistä', niin meidän täytyy peljätä kansaa, sillä kaikki pitävät Johannesta profeettana."
        27 Ja he vastasivat Jeesukselle ja sanoivat: "Emme tiedä". Niin hänkin sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille, millä vallalla minä näitä teen.

        Jaikali on siis samankaltaisessa tilanteessa, ja siksi hän ei vastaa ! :)


      • jaikaliii91
        taas.on.hiljaista kirjoitti:

        Näin se aina menee Jaikalin kanssa !

        Kun kysyy selvää asiaa, niin hiljaista tulee heti !

        Syynä on nyt se, että jos Jaikali vastaisi kysymyksiin, niin hän joko joutuisi sanomaan, että on eri mieltä Kalamoksen kanssa, eli siis siten Kalamos olisi valehtelija !

        Mutta jos hän sanoo kuten Kalamos, hän menettää kasvonsa sen valheen vuoksi.

        Tästä näemme sen, miten puoluehenkisyys vaikuttaa, eli peitellään kaverin valheita ja vääriä toimia Totuuden kustannuksella !

        Joten Jaikali siis ei voi vastata mitään, sillä aina käy huonosti, ja sellaista se on aina kun ei pystytä Totuudessa, eli alakynnessä ollaan ja pahasti !

        Muistui mieleeni Jeesuksen kohdalla vastaava tapaus:

        23 Ja kun hän oli mennyt pyhäkköön, tulivat hänen opettaessaan ylipapit ja kansan vanhimmat hänen luoksensa ja sanoivat: "Millä vallalla sinä näitä teet? Ja kuka sinulle on antanut tämän vallan?"
        24 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Minä myös teen teille yhden kysymyksen; jos te minulle siihen vastaatte, niin minäkin sanon teille, millä vallalla minä näitä teen.
        25 Mistä Johanneksen kaste oli? Taivaastako vai ihmisistä?" Niin he neuvottelivat keskenänsä sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta', niin hän sanoo meille: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?'
        26 Mutta jos sanomme: 'Ihmisistä', niin meidän täytyy peljätä kansaa, sillä kaikki pitävät Johannesta profeettana."
        27 Ja he vastasivat Jeesukselle ja sanoivat: "Emme tiedä". Niin hänkin sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille, millä vallalla minä näitä teen.

        Jaikali on siis samankaltaisessa tilanteessa, ja siksi hän ei vastaa ! :)

        Kalamos on selittänyt sinulle asiaa kymmenissä viesteissään. Hän selittää hyvin selväsanaisesti. Jos sinä et kalamoksen selvää ja helposti ymmärrettävää tekstiä ymmärrä, et sinä ymmärrä minunkaan tekstiä. Sitä paitsi minä en tahdo keskustella sellaisen ihmisen kanssa joka pyrkii saamaan toisen kiinni väärästä sanasta jotta pääsisi syyttämään. Itse tunnustat että pyrit tähän. Jeesus kyllä käskee kääntää toinenkin poski mutta ei Hän käske menemään lyötäväksi.


      • taas.on.hiljaista
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Kalamos on selittänyt sinulle asiaa kymmenissä viesteissään. Hän selittää hyvin selväsanaisesti. Jos sinä et kalamoksen selvää ja helposti ymmärrettävää tekstiä ymmärrä, et sinä ymmärrä minunkaan tekstiä. Sitä paitsi minä en tahdo keskustella sellaisen ihmisen kanssa joka pyrkii saamaan toisen kiinni väärästä sanasta jotta pääsisi syyttämään. Itse tunnustat että pyrit tähän. Jeesus kyllä käskee kääntää toinenkin poski mutta ei Hän käske menemään lyötäväksi.

        Selityksiä selityksiä...

        Pelkoa pelkoa pelkoa...

        Jos joku opettaa, niin kuin Kalamos, niin hänen ja sinunkin tulee suostua sen opin ja opetuksen koetteluun !

        On syvää ylpeyttä ja paisuneisuutta yrittää kieltää opetuksen koettelu Sanalla !!!

        Tässä tulee taas tämä sama sydämesi asenne ilmi:

        1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

        Harhakuvitelma omasta oikeaoppisuudestaan estää valheista vapautumisen !


      • olette.vastuussa
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Kalamos on selittänyt sinulle asiaa kymmenissä viesteissään. Hän selittää hyvin selväsanaisesti. Jos sinä et kalamoksen selvää ja helposti ymmärrettävää tekstiä ymmärrä, et sinä ymmärrä minunkaan tekstiä. Sitä paitsi minä en tahdo keskustella sellaisen ihmisen kanssa joka pyrkii saamaan toisen kiinni väärästä sanasta jotta pääsisi syyttämään. Itse tunnustat että pyrit tähän. Jeesus kyllä käskee kääntää toinenkin poski mutta ei Hän käske menemään lyötäväksi.

        Jaikali !

        Sinä ja kalamos olette VASTUUSSA opetuksestanne Jumalalle ja Seurakunnalle !

        Tätä vastuutasi et selvästikkään ymmärrä, vaikka väität itse olevasi Jumalan asettama opettaja !

        Kuinka Jumalan asettama opettaja ei tajua edes opettamisen vastuutaan saati muita perusteita ?

        Siis jos kerran profietiat pitää eli täytyy arvostella:

        1. Kor. 14:29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

        Niin kuvitteletko todella harhoissasi niin, että opetuksia ei tulisi samoin arvostella tarkkaan ?

        Jaikali, se nyt vain on niin, että Jumalan kouluttama ja opettama ja asettama opettaja, kyllä ymmärtää tarkkaan sen, että hän vastaa kaikille opetuksestaan ja siten hänen on otettava kaikki arvostelu ja arviointi erittäin vakavasti, ja tutkittava tarkkaan se, että hän ei ole itse opettamassa vain valhetta, sillä Jumalan asettama opettaja, kyllä ymmärtää ja tietää tarkkaan sen, että kaikki me hairahdumme !

        Jaak. 3:2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme.


      • pöyristyttävää
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Kalamos on selittänyt sinulle asiaa kymmenissä viesteissään. Hän selittää hyvin selväsanaisesti. Jos sinä et kalamoksen selvää ja helposti ymmärrettävää tekstiä ymmärrä, et sinä ymmärrä minunkaan tekstiä. Sitä paitsi minä en tahdo keskustella sellaisen ihmisen kanssa joka pyrkii saamaan toisen kiinni väärästä sanasta jotta pääsisi syyttämään. Itse tunnustat että pyrit tähän. Jeesus kyllä käskee kääntää toinenkin poski mutta ei Hän käske menemään lyötäväksi.

        Pöyristyttävää ylpeyttä ja paisuneisuutta Jaikali !


      • ei.tarvitse.etsiä
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Kalamos on selittänyt sinulle asiaa kymmenissä viesteissään. Hän selittää hyvin selväsanaisesti. Jos sinä et kalamoksen selvää ja helposti ymmärrettävää tekstiä ymmärrä, et sinä ymmärrä minunkaan tekstiä. Sitä paitsi minä en tahdo keskustella sellaisen ihmisen kanssa joka pyrkii saamaan toisen kiinni väärästä sanasta jotta pääsisi syyttämään. Itse tunnustat että pyrit tähän. Jeesus kyllä käskee kääntää toinenkin poski mutta ei Hän käske menemään lyötäväksi.

        Ei Jaikali teidän harhaoppejanne ja virheitä ja valheita tarvitse todellakaan etsiä !

        Kyllä ne paistavat silmään heti, kun vain tuntee Totuuden !

        Siis ei ole mistään pilkunviilaamisesta kyse, jos Kalamoskin opettaa jopa toista evankeliumia, kuten toisessa ketjussa on selvästi tullut jo ilmi !

        Sinun oma harhaoppisi on myös erittäin silmäänpistävä.

        Siitä ja sen seurauksista ovat valittaneet monet uskovat !

        Siis herätysliikkeisstä on tuon " erityisen hengellä täyttyimisopin" vuoksi kaksi kastia, eli ne, jotka ovat kokeneet jonkun selvemmän hengellä täyttymisen, ja sitten ne, jotka eivät !

        Ne joilla on näkyviä armolahjoja patsastelevat esillä esiintyen kuten parhaatkin näyttelijät lavalla, ja ne muut eli se alempi kasti on vain massaa penkeissä.

        Selvä juopa on olemassa ja moni uskova on asiasta valittanut, mutta ettehän te paisuneet ja ylpeät mitään tajua ettekä näe ettekä haluakkaan kuulla !

        Siis harhaoppinne näykyy käytännössä ja sen vuoksi seurakuntanne jo jaettu ylempään kastiin ja sitten siihen alempaan joka vain istuu penkissä, vaikka Raamattu opettaa siten, että kullakin pitäisi olla jaettavaa ja kullakin Henki jakaa ja sirottelee tahtonsa mukaan !

        1. Kor. 14:26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

        Nyt tämä ei toteudu kokouksissanne, vaan te ylpeät ja paisuneet kekkuloitte vain muiden edessä rintaa röyhistellen ja ylpeillen lahjoillanne !

        Minulla itselläni on näkyviä armolahjoja, mutta Herrra opetti jo kauan sitten, että yhdessä rakennutaan, ja kaikille pitää antaa mahdollisuus jakaa Seurakunnalle se, minkä he ovat Herralta siihen hetkeen saaneet !

        Vaikka minulla oli etukäteen jo Herralta Sanaa, niin silti odotin sitä, että muut hiljenevät ja jos aika riitti, niin minäkin jaoin toisille omat "evääni" !

        Mutta näinhän ei teillä mene Jaikali !!!

        Minä siis NÄEN sen, mille sinä olet täysin sokea yhä !

        Se väärä toimintanne HUUTAA ja AHDISTAA, kun näen veljieni ja siskojeni kärsivän ja jäävän toisen luokan uskoviksi.

        Olen ehkäpä itse rakentunut eniten siten, että olen kuunnellut sitä, mitä ne hiljennetyt "toisen luokan" uskovat ovat jakaneet, sillä heillä on oikea sydämen asenne ja heille Herra jakaa arvoikkaimmat opetuksensa !!!

        Tässä mietittävää monelle !


    • biisiäpukkaa
    • biisiäpukkaa
    • faktaapeliin

      1. Moos. 4:6,7, 13 ja 14

      6. Herra sanoi kainille: Miksi olet vihastunut, miksi hahmosi synkistyy?

      7. Eikö niin: jos teet hyvin, sinä voit kohottaa katseesi. Jos taas et tee hyvin, synti väijyy ovella, ja sen halu on sinuun. Mutta hallitse sinä sitä.

      13. Kain sanoi Herralle: Syntini syyllisyys on raskaampi, kuin että se voitaisiin antaa anteeksi.

      14. Sinä karkotat minut pois tältä seudulta ja minun täytyy kätkeytyä sinun kasvojesi edestä, ollen kulkija ja pakolainen maan päällä.
      kuka vain tapaa minut, surmaa minut.

      --------------------

      1. Mooseksen kirja 4:2-16

      2 Ja taas hän synnytti pojan, veljen Kainille, Aabelin. Ja Aabelista tuli lampuri, mutta Kainista peltomies.

      3 Ja jonkun ajan kuluttua tapahtui, että Kain toi maan hedelmistä uhrilahjan Herralle;

      4 ja myöskin Aabel toi uhrilahjan laumansa esikoisista, niiden rasvoista. Ja Herra katsoi Aabelin ja hänen uhrilahjansa puoleen;

      5 mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi.

      6 Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy?

      7 Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!"

      8 Ja Kain sanoi veljellensä Aabelille: "Menkäämme kedolle". Ja heidän kedolla ollessansa Kain karkasi veljensä Aabelin kimppuun ja tappoi hänet.

      9 Niin Herra sanoi Kainille: "Missä on veljesi Aabel?" Hän vastasi: "En tiedä; olenko minä veljeni vartija?"

      10 Ja hän sanoi: "Mitä olet tehnyt? Kuule, veljesi veri huutaa minulle maasta.

      11 Ja nyt ole kirottu ja karkoitettu pois tältä vainiolta, joka avasi suunsa ottamaan veljesi veren sinun kädestäsi.

      12 Kun maata viljelet, ei se ole enää sinulle satoansa antava; kulkija ja pakolainen pitää sinun oleman maan päällä."

      13 Ja Kain sanoi Herralle: "Syyllisyyteni on suurempi, kuin että sen kantaa voisin.

      14 Katso, sinä karkoitat minut nyt pois vainiolta, ja minun täytyy lymytä sinun kasvojesi edestä ja olla kulkija ja pakolainen maan päällä; ja kuka ikinä minut kohtaa, se tappaa minut."

      15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Sentähden, kuka ikinä tappaa Kainin, hänelle se pitää seitsenkertaisesti kostettaman". Ja Herra pani Kainiin merkin, ettei kukaan, joka hänet kohtaisi, tappaisi häntä.

      16 Niin Kain poistui Herran kasvojen edestä ja asettui asumaan Noodin maahan, itään päin Eedenistä.

      • faktaapeliin

        Gal. 5:15

        Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.

        Jaak. 4:11

        Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.

        1. Joh. 4:20

        Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.


    • biisiäpukkaa
    • ajanmerkit

      Paholainen riehuu, koska se tietää, että sen aika on vähissä. Maailma pahenee kovaa vauhtia, ihmiset tulevat yhä itserakkaammiksi ja ylpeämmiksi,rahaa, tavaraa, nautintoja ja ihmisen suorittamista(äly, työ, koulutus) rakastaviksi. Ei muilla väliä, kunhan minä nautin elämästä. Kaikki tämä on todisteena, että Jeesus tulee pian.

      EVANKELIUMI LUUKKAAN MUKAAN 17
      26 Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:
      27 he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki.
      28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
      29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
      30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.
      31 Sinä päivänä älköön se, joka katolla on ja jolla on tavaransa huoneessa, astuko alas niitä noutamaan; ja älköön myös se, joka pellolla on, palatko takaisin.
      32 Muistakaa Lootin vaimoa!
      33 Joka tahtoo tallettaa elämänsä itselleen, hän kadottaa sen; mutta joka sen kadottaa, pelastaa sen.
      34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
      35 Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään."
      37 Ja he vastasivat ja sanoivat hänelle: "Missä, Herra?" Niin hän sanoi heille: "Missä raato on, sinne myös kotkat kokoontuvat."

      HESEKIEL 16
      48 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra: ei totisesti sisaresi Sodoma tyttärineen tehnyt sitä, mitä sinä tyttärinesi olet tehnyt.
      49 Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.
      50 He korskeilivat ja tekivät kauhistuksia minun edessäni, ja minä, kun sen näin, toimitin heidät pois.

    • VASTAUSTAvailla-KOH

      Viime aikoina huomannut kuinka palstan sisältö on alkanut muuttunut, muutamaa poikkeavaa poikkeusta lukuun ottamatta. Asiallisia palstan aihepiiriin kuuluvia keskusteluja ei voitu käydä, silloin kun palsta oli jäänyt pilkkaajien käsiin ; )

      - Kummastelen, miksi tällainen ylläpito sallitaan. Miksi joku asiallinen todellinen Helluntailainen ei ole valvomassa tätä palstaa ja estämässä asiattomuuksia?

      Onko tämä palsta tarkoitettu helluntailaisuuden ja uskovien pilkkaamista ja häpäisyä varten? LÄHES VEIT SANAT SUUSTANI, MUTTA TÄÄLTÄ VIELÄ PESEE.

      #Viime aikoina huomannut kuinka palstan sisältö on alkanut muuttunut, muutamaa poikkeavaa poikkeusta lukuun ottamatta. Asiallisia palstan aihepiiriin kuuluvia keskusteluja ei voitu käydä, silloin kun palsta oli jäänyt pilkkaajien käsiin.

      - Täällä tulisi keskustella helluntailaisuudesta ja helluntailaisuuteen liittyvistä asioista. mutta palstan kirjoittajat ovat pääasiallisesti Raamatun uskosta osattomia

      pilkkaajia

      jotka eivät ymmärrä hengellisistä asioista enempää kuin sika Massikasta ; )

      #"Vaaditaan selittämään vaatijan rakentamia olkinukkeoppeja, ja yritetään saada toinen sanoista kiinni" ; ) Eiköhän se ole asiallisen keskustelun tavoite .. myös
      "hänen kimppuunsa käydään kiivaasti, ja vääristellään ja kääristellään asiallisen kirjoittajan tekstejä"; tällaisia nämä trolli-"keskustelut" ovat olleet koko ajan ; D

      - Ottakaa hyvät ihmiset huomioon tämä kun tätä "helluntailaisuus"-palstaa luette:

      Näyttää siltä, että täällä on enimmäkseen herjaajia ja muita pilkkaajia, ja vain harvoja uskovia kirjoittajia.

      #Mutta sinulla on helluntailaisuudesta ja uskovista helluntailaisista kovin negatiivinen kuva: "Täällä ei ole juuri yhtään asiallista ketjua ja keskustelua mistään aiheeesta, ei mitään rakentavaa ja rohkaisevaa tekstiä kirjoittavaa henkilöä".

      - Huomaa että ei tarvitse olla uskossa voidakseen kirjottaa asiallisesti. Mutta se näyttää olevan monelle vaikeaa tai mahdotonta.

      #Puhuisitko ihmiselle kasvoista kasvoihin samalla tavalla kun kirjoitat tälle palstalle? Osaatko keskustella asiallisesti uskostakin, vaikka et itse uskoisikaan?

      - Ajattele että tekstejäsi lukee joku ihminen ja saa niistä vaikutteita, tullen joko rohkaistuksi ja iloiseksi, tai masennetuksi ja jopa maahan lyödyksi.

      #Voit vaikuttaa osaltasi jonkun lukijan hyvinvointiin tai pahoinvointiin. Älä luokkaa ihmisiä tahallisesti äläkä pyri vahingoittamaan kirjoituksillasi ketään.

      Voisitko kirjoittaa Raamatun asioistakin asiallisesti, jos tahdot ja pyrit hyvään?#

    • hyvvättavat

      Olen kirjoitellut Suomi 24:n palstoille kolmen vuoden aikana vaihtelevasti pitäen välillä pitkiäkin taukoja. On tuskastuttavaa kirjoitella eri asioista, vaikka olen miettinyt sanottavani joskus hyvinkin tarkasti ja välttänyt viimeiseen asti ketään loukkaamasta. Ymmärrän hyvin, että "nenilleen saa" esim. ateisteilta, jos voimakkaasti ottaa johonkin kantaa tai kertoo asioista, joita he pitävät "satuina". Sitä en ymmärrä, että haukkumista saa uskovien taholta, jos sanat eivät ole asetettu juuri oikein ja jonkun mielestä täysin raamatullisesti. Nämä viestit ovat olleet melko neutraaleja ja sisältäneet lähinnä perusasioita kristinuskosta ilman toisten merkittävämpää arvostelua.
      Jos joku on kanssani (tai jonkun toisen kanssa) eri mieltä, miksi sitä ei voi ilmaista toista loukkaamatta ja nimittelemättä? Ystävällinen "ojentaminen" riittää, jos joku katsoo minun olevan väärässä jonkin asian suhteen.

      • jaikaliii91

        Mikäli vastapuoli on hengellinen sivistynyt ihminen hän kykenee ja osaa keskustella asiallisesti. Hän kertoo omaa käsitystään toista Raamatulla päähän lyömättä mutta perustelee käsitystään Raamatulla. Hän siis osaa käyttää Raamattua loukkaamatta ja lyömättä sillä. Jumala ei ole tarkoittanut Raamatun Sanaa lyömäaseeksi. Mutta monet käyttävät sitä lyömäaseena ja toisen nujertamiseen.


      • PistoSYDÄMEEN
        jaikaliii91 kirjoitti:

        Mikäli vastapuoli on hengellinen sivistynyt ihminen hän kykenee ja osaa keskustella asiallisesti. Hän kertoo omaa käsitystään toista Raamatulla päähän lyömättä mutta perustelee käsitystään Raamatulla. Hän siis osaa käyttää Raamattua loukkaamatta ja lyömättä sillä. Jumala ei ole tarkoittanut Raamatun Sanaa lyömäaseeksi. Mutta monet käyttävät sitä lyömäaseena ja toisen nujertamiseen.

        Ef.6:17 vastaanottakaa pelastuksen kypärä; ja Hengen miekka joka on Jumalan Sana( VT=JESHUAN, OPETUSLASTEN, APOSTOLIEN JA ALKUSEURAAJAKUNNAN ).

        Viime aikoina huomannut kuinka palstan sisältö on alkanut muuttunut, muutamaa poikkeavaa poikkeusta lukuun ottamatta. Asiallisia palstan aihepiiriin kuuluvia keskusteluja ei voitu käydä, silloin kun palsta oli jäänyt pilkkaajien käsiin ; )

        - Kummastelen, miksi tällainen ylläpito sallitaan. Miksi joku asiallinen todellinen Helluntailainen ei ole valvomassa tätä palstaa ja estämässä asiattomuuksia?

        Onko tämä palsta tarkoitettu helluntailaisuuden ja uskovien pilkkaamista ja häpäisyä varten? LÄHES VEIT SANAT SUUSTANI, MUTTA TÄÄLTÄ VIELÄ PESEE.

        #Viime aikoina huomannut kuinka palstan sisältö on alkanut muuttunut, muutamaa poikkeavaa poikkeusta lukuun ottamatta. Asiallisia palstan aihepiiriin kuuluvia keskusteluja ei voitu käydä, silloin kun palsta oli jäänyt pilkkaajien käsiin.

        - Täällä tulisi keskustella helluntailaisuudesta ja helluntailaisuuteen liittyvistä asioista. mutta palstan kirjoittajat ovat pääasiallisesti Raamatun uskosta osattomia

        pilkkaajia

        jotka eivät ymmärrä hengellisistä asioista enempää kuin sika Massikasta ; )

        #"Vaaditaan selittämään vaatijan rakentamia olkinukkeoppeja, ja yritetään saada toinen sanoista kiinni" ; ) Eiköhän se ole asiallisen keskustelun tavoite .. myös
        "hänen kimppuunsa käydään kiivaasti, ja vääristellään ja kääristellään asiallisen kirjoittajan tekstejä"; tällaisia nämä trolli-"keskustelut" ovat olleet koko ajan ; D

        - Ottakaa hyvät ihmiset huomioon tämä kun tätä "helluntailaisuus"-palstaa luette:

        Näyttää siltä, että täällä on enimmäkseen herjaajia ja muita pilkkaajia, ja vain harvoja uskovia kirjoittajia.

        #Mutta sinulla on helluntailaisuudesta ja uskovista helluntailaisista kovin negatiivinen kuva: "Täällä ei ole juuri yhtään asiallista ketjua ja keskustelua mistään aiheeesta, ei mitään rakentavaa ja rohkaisevaa tekstiä kirjoittavaa henkilöä".

        - Huomaa että ei tarvitse olla uskossa voidakseen kirjottaa asiallisesti. Mutta se näyttää olevan monelle vaikeaa tai mahdotonta.

        #Puhuisitko ihmiselle kasvoista kasvoihin samalla tavalla kun kirjoitat tälle palstalle? Osaatko keskustella asiallisesti uskostakin, vaikka et itse uskoisikaan?

        - Ajattele että tekstejäsi lukee joku ihminen ja saa niistä vaikutteita, tullen joko rohkaistuksi ja iloiseksi, tai masennetuksi ja jopa maahan lyödyksi.

        #Voit vaikuttaa osaltasi jonkun lukijan hyvinvointiin tai pahoinvointiin. Älä luokkaa ihmisiä tahallisesti äläkä pyri vahingoittamaan kirjoituksillasi ketään.

        Voisitko kirjoittaa Raamatun asioistakin asiallisesti, jos tahdot ja pyrit hyvään?#

        Ap.TEOT 2:37-38 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"

        Niin( HOUTOS? TÄLLÄ TAVALLA, KUTEN ON KIRJOITETTU ) Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen JESHUA MESSIAAN Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan( SINETTI ).


    • jari-pekka--65

      Mihinkään tässä ketjussa olevaan en ota muuten kantaa, mutta sen haluan sanoa, että harhaoppiseksi nimittäminen on erittäin ikävää.

      Se on siitä syystä erittäin ikävää, kun se leimaa monesti ihan loppuiäksi. Vaikka joku olisikin harhassa nyt, niin hän voi myöhemmin olla totuudessa, mutta kantaa silti sitä ikävää harhaoppisen leimaa, koska joku on joskus nimittänyt hänet harhaoppiseksi. Siksi tämä on erittäin surullista luettavaa. Ei muuta.

      • jaikaliii91

        Minä olen sitä mieltä että tämän päivän pilkkaajavainooja Saulus voi olla huomisen päivän voimakas evankeliumin julistaja Paavali. Jokainen uskosta osaton on potentiaalinen huomisen päivän voimallinen Herran todistaja.
        Siksi kannattaa olla varovainen sanoissaan, siinä olemme samaa mieltä.


      • EiVoisiVähempääKIIN

        Kuule, minulle on täysin yhdentekevää, ketä sinä ja sinun kiRKKoisäsi harhoiSSaan nimittelevät vääräuskoisiksi. MINÄ EN TARVITSE sinun kiRKKojasi MIHINKÄÄN,

        vaan PÄINVASTOIN KIRKKOSI OVAT SUURIMMAT ESTEET EVANKELIUMIN TIELLÄ.


      • harhassa

        Kannattaa miettiä hieman sitä, että mitä sana harhaopettaja tarkoittaa !

        Siis harhaopettaja ei ole vain itse harhassa, vaan hän opettaa sitä harhaoppiaan muillekin.

        Siis Raamattu varoittaa ryhtymisestä opettajaksi !

        Jos ja kun alkaa opettamaan muita, on vastuu paljon suurempi koska vahingot ovat myös suuremmat ja laajemmat sellaisesta toiminnasta.

        Jaak. 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

        On siis kaksi eri tasoa tässä asiassa ja siten kaksi eri vastuutasoa myös !

        1) Olla itse harhassa.

        2) Olla harhassa ja silti väittää valhetta totuudeksi.

        3 Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi
        4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.
        5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
        6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
        7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.

        Asioista voi ja pitää saada keskustella ja näkemyksensä pitää saada tuoda julki !

        Mutta !

        Kun uskova alkaa väittämään jotain oppia varmaksi, niin siinä kohtaa ei enää olla vain itse harhassa, vaan kuten harhaopettaja nimityskin kertoo, ollaan opettamassa harhaoppia eli siten ollaan harhaopettaja !

        Tämä ei ole kuitenkaan pysyvä nimitys, eli jos ja kun uskova löytää Totuuden sen harhaoppinsa tilalle, niin eihän hän enää silloin ole harhaopettaja !

        Mutta silloin jos muutos tulee, pitää se selvästi ja julkisesti kertoa, että on luopunut siitä harhaopista, sillä jos ja kun on julkisesti opetettu valhetta ja harhaoppia, niin toki se pitää erehtymisensä ja sen mahdolliset vaikutukset, silloin julkisesti korjata!

        Siis julkinen ja selvä irtisanoutuminen harhaopista palauttaa uskovan yhteyteen takaisin, eli kullekin pitää antaa mahdollisuus parannuksentekoon.

        Ei siis tule pelätä tuota harhaopettaja sanaa liikaa, jos ja kun se on Totuus uskovan kohdalla !

        Siten kun asiat suraan kerrotaan, niin siten suojellaan muuta seurakuntaa, sillä se on nähty selvästi nyky seurakunnissa, kuinka vähäinen hapatus eli väärä oppi, hapattaa hyvin nopeasti koko taikinan eli seurakunnan, jos siihen ei heti puututa !


      • videoopukkaa

      • faktaapeliin

        Siis Raamattu varoittaa ryhtymisestä opettajaksi !

        Jos ja kun alkaa opettamaan muita, on vastuu paljon suurempi koska vahingot ovat myös suuremmat ja laajemmat sellaisesta toiminnasta.

        Jaak. 3:1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

        ------------

        ;)

        E.N.R.P. - LIIAN ISOT PUHEET FEAT.PANAMA RAYO

        https://www.youtube.com/watch?v=Ce-_ETW1tKQ

        -------------------

        1. Kor. 6:1-6

        1 Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä?

        2 Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? Ja jos te tuomitsette maailman, niin ettekö kelpaa ratkaisemaan aivan vähäpätöisiä asioita?

        3 Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?

        4 Jos teillä siis on maallisia asioita ratkaistavina, nekö te asetatte tuomareiksi, jotka ovat halveksittuja seurakunnassa?

        5 Teidän häpeäksenne minä tämän sanon. Eikö teidän joukossanne sitten ole yhtäkään viisasta, joka voisi ratkaista veljien välin?

        6 Vaan veli käy oikeutta veljen kanssa, vieläpä uskottomain edessä!


    • kiRKKosi_harhoiSSa

      Raamatun mukaan harhaopettaja on sellainen joka ei pysy AINOASTAAN JUMALAN SANASSA, vaan tuo JUMALAN SANAN( VT Uuden Liiton opetus Jumalan Sanasta, joka
      on Jeshua Messiaan Pyhän Vaelluksen seuraamista, hyviä tekoja ja Hyvää Sanaa )

      RINNALLE, YLI, OHI JA TILALLE OMIA SIELULLISIA SEPUSTUKSIAAN = ANTI-KRISTUS.

      • risteysdemoni

        Demon!Dean | Fight 'em Off! ;)

        https://www.youtube.com/watch?v=VCr4uhCJgpg

        ------------------

        Matt. 12:43-45

        43 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.

        44 Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.

        45 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset päivät tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."


    • Vähän ennen kun tämä palsta meni sellaiseksi kuin se sitten meni,
      niin minä koin Herran kehottavan ja myös johdattavan asioita niin,
      että minun tuli avata ihan omanlaisensa keskustelufoorumi,
      joka on pyhitetty Rakkauden ilmapiirissä käytävälle
      Jumalaa ja lähimmäistä kunnioittavalle keskustelulle
      Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan ja teoissaan.

      En olisi tuolloin voinut itse edes aavistaa millaiseksi tämä palsta menee.
      Tämän palstan romahdus oli siis minullekin täysi yllätys.
      Mutta kun se tapahtui, niin minä hyvin ymmärsin,
      miksi minun heikon ja heiveröisen kalamoksen
      oli täytynyt avata tuo vaatimaton keskustelufoorumi niitä varten,
      jotka haluavat keskustella Jumalan ilmoituksesta siten kuin kuvasin.

      Kalamos tarkoittaa ruokoa. Raamatussa se on kuva ihmisestä.
      http://kalamos.keskustelu.info
      on siis ihan tavallisten ihmisten
      tuulessa huojuvien heiveröisten ruokojen keskustelufoorumi.

      Keskustelemme Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan.
      Jumalan ilmoitus on nähtävissä myös luomakunnassa.
      Eli keskustellessamme Jumalan ilmoituksesta
      voimme ottaa esiin kaikenlaisia asioita
      taivaan ja maan väliltä - ja maan altakin.

      Jokainen on sydämellisesti tervetullut tuolle foorumille,
      jossa ei keskustella helluntailaisuudesta eikä yleensäkän uskonnoista,
      jossa kukaan ei sivalla ketään, ei herjaa ketään,
      ei valehtele kenestäkään, eikä panettele ketään.

      Aivan erityisesti odotan Sinua Jaikal91 mukaan tuolle foorumille.
      Siellä jokainen kirjoitus jää ikuiseksi siunaukseksi lukijoille,
      sillä kaikki kirjoitukset ovat helposti löydettävissä,
      eivätkä huku keskustelujen sekamelskaan.

      Ja aivan yhtä lailla odotan sinne Sinua,
      joka aikoinaan kirjoittelit nimimerkillä Semper.Fidelis.

      Ja Sinua, joka et ehkä vielä tunne Jumalaa,
      joka ehkä koet, että Raamattu on Sinulle vieras,
      minä odotan Sydämen lämmöllä.

      Siunaavin terveisin
      kalamos

      • härskiksi.menee

        Härskiksi menee jo tuo nuolemisesi ja teko hurskautesi Kalamos !

        "HEIKON ja HEIVERÖISEN kalamoksen TÄYTYI avata oma foorumi" :)

        Olet oikeasti niin ylpeä ja kopea ja kovasydäminen, että en yhtä kova otsaista ihmistä ole tavannut.

        Ja "TÄYTYIHÄN tuo VAATIMATON foorumi avata" ! :)

        Törkeätä tekohurskautta ja ulkokultaisuutta, jossa esitetään ihan muuta, kuin mitä oikeasti ollaan !

        Liukkaat on huulet, eli ihmisiä nuollaan ja siten houkutellaan suden suuhun !

        Ps. 12:2 He puhuvat valhetta toinen toisellensa, puhuvat liukkain huulin, kaksimielisin sydämin

        Tämä Raamatunkohta kuvastaa hyvin tätä Kalamoksen toimintaa juuri nyt !


    • Setä.neuvoo

      Ratkaisukristilliset ovat harhaoppisia pelagiolaisia. Tuntomerkkejä:
      - lässytys, että pelastuksen eteen pitää tehdä jotain
      - vapaa tahto
      - omilla ratkaisuilla
      - synnittömyys parannuksen tekemisellä, perisynnin ja lihan kieltäminen (muistuttaa gnostilaisuutta)
      - jne jne.

      Ratkaisukristilliselle ei mene jakeluun, että pelastusta ei saada teoilla. Jeesus puhui tämän tyyppisistä tekopyhistä, että teidän sokeutenne pysyy, kun olette olevinanne näkeviä.

      Helluntailaisuuden kerskakulttuuri ei ole kristinuskoa, vaan saatanan toimintaa, vrt. Jes 14 Lucifer. Itsensä kehuminen on jotain aivan muuta kuin Pyhä henki kirkastamassa Kristusta.

      TV7 -ohjelmissa (mm. Sid Roth) on julistettu helluntailaisten oppeja, että tehtävä tekoja pelastuaksensa.

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14221336/helluntailaisten-eksytys-on

    • mitätetäällä

      "Olen viime aikoina huomannut kuinka palstan sisältö on muuttunut. Nyt tuntuu siltä että täällä on vain herjaajia ja muita pilkkaajia, ei yhtään tai hyvin harva uskova kirjoittaja. Uskovat eivät siis kirjoita palstalla."

      --------------

      teette???

      sanassa nasotaan näin! ;)

      ------------------

      Ps. 1:1

      Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, missä pilkkaajat istuvat,

      2. Joh. 1:11

      sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

      2. Kor. 6:17

      Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani

      Ilm. 18:4

      Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

      • faktaapelin

        Hepr. 13:13

        Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen;


    • Siunausta

      Tämä palsta voisi edes vähän siistiytyä, jos tänne voisi kirjoittaa vain rekisteröitymällä ja sisäänkirjautumalla. Nyt kun täällä voi kuka tahansa huudella mitä tahansa nickien takaa, niin ei tästä ikinä siistiä saa. Paitsi valvonnalla, mutta kukapa tätä joka hetki voisi valvoa. Tällaisenaan palsta on tosi surullista luettavaa mikä ei rakenna ketään. Eniten surettaa se, että myös ne ihmiset, jotka eivät Jeesusta tunne, käyvät täällä lukemassa, kenties etsien jotain lohdutusta elämänsä tilanteeseen.

      Mutta.. meillä ihan jokaisella on vastuu sanoistamme, niin puhutuista kuin kirjoitetuista, vastaamme kerran Jumalan edessä. Kirkastaako meidän kirjoituksemme Jeesusta Kristusta meidän Herraamme? Rakentaako meidän kirjoituksemme toinen toistamme ja itseämme myös? Osaammeko välittää siunausta ja rohkaisua läheisillemme? Sellaista kanssakäymistä me jokainen kuitenkin tarvitsemme; rakentavaa ja rohkaisevaa!

      Ei osallistuta noihin rienaaviin ketjuihin, ei niitä tarvii lukea ja varsinkaan ei niitä kannata mennä kommentoimaan!

      Siunattua Joulun aikaa!

      • montanikkiä

        Ei auta.


      • KultaomeniaHopeamaljassa

        Kiitos Jeesuksen mielenmukaisesta textistäsi! On todellakin syytä muistaa, että meidän on tehtävä tili JOKAISESTA SANASTA..Raamatun mukaan!(Rk33/38)


      • OtetaanSanastaNämä

        Psalmi 141:3
        "Herra, pane minun suulleni vartija, vartioitse minun huulteni ovea."

        Matteus 12:36
        "Mutta minä (=Jeesus) sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä."


      • lisäystä
        OtetaanSanastaNämä kirjoitti:

        Psalmi 141:3
        "Herra, pane minun suulleni vartija, vartioitse minun huulteni ovea."

        Matteus 12:36
        "Mutta minä (=Jeesus) sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä."

        Jokaisesta turhasta sanasta, minkä on sanonut tai kirjoittanut on tehtävä tili, ellei tee parannusta sitä ennen. Nyt on vielä mahdollisuus saada anteeksi, tuomiopäivänä se on myöhäistä.


    • MatteuksenMukaelmaTässä

      Lestakirje 18:2: Ja täten lähetän maanpäälle suomeen politiikon mikä pettää aina kun silmä välttää,sillä tämä maa on antautunut EU:n kaltaiseen kurimukseen vieden sen kansalaiset turmioon.

    • Jeesustaisteleeitse

      Olet oikealla tiellä vainussasi. Jumalan ihmisten tulevaisuudella ei ole sijaa yhteiskuntien ainaisessa uudelleensyntymisessä.

    • Rapukeitos

      Ravut ei enää koe liemeään uhatuksi ylhäisempien rapujen liemessä. Oikeasti ravut elivät omassa maailmassaan.

    • Jaikal-Jouko... sinun jotkut juttusi ovat tosi epäuskottavia. Kuten että Jumala antoi sinulle kirjain kerrallaan nimimerkkisi. Omaa mielikuvitustasi tuo vain on.

      Olet hieman kaksijakoinen, jumala muka puhuu vaikka se on sinun oma mieli.

      En usko sinun uskon kohteesi aitouteen, mutta oikeaan Jumalaan minä uskon. Se joka on luonut kaiken.

      Sinä teet kaikkesi että joku muukin uskoisi, mutta toiminnallasi on epäuskoa vaikuttava tulos.

      Tosin minuun se ei vaikuta. Opettelisit rehellisyyttä.

      Palstan taso on aina ollut surkea. Ei se ole mihinkään muuttunut, vain sinä olet kypsynyt nyt kirjoitteluun kun saat vain negatiivista palautetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe